חדשות

"בילינסון": חיי יולדת עם תסחיף מי שפיר ניצלו לאחר ניתוח חירום

צוות מנתחים ב"בילינסון" הצליח להוציא קריש דם גדול שנוצר בריאותיה בניתוח חירום לאחר התסחיף; לדברי בית החולים, זהו אחד המקרים הבודדים בעולם, והראשון בישראל

פרופ' דן ערבות במהלך ניתוח (צילום: "בילינסון")

חייה של יולדת שסבלה מתסחיף מי שפיר ניצלו, לאחר ניתוח חירום שבו הוצא קריש דם שחסם את ריאותיה וגרם לקריסת מערכות במהלך הלידה. בית החולים "בילינסון", שבו נעשתה הפרוצדורה, מסר הבוקר (יום ג'), כי זהו המקרה הראשון בישראל ואחד הבודדים בעולם שבהם ניצלו חיי יולדת שסבלה מתסחיף מי שפיר.

בית החולים מסר את הפרטים הבאים: לפני כחודש קרסו מערכות גופה של היולדת עקב תסחיף מי שפיר שהתרחש במהלך ניתוח קיסרי. ברגע הוצאת התינוקת, לקתה היולדת בדום לב כתוצאה מקריש מי שפיר שחדר לריאותיה. היא נאלצה לעבור החייאה בידי צוות רופאים שכלל מרדימים, גינקולוגים וקרדיולוגים.

קריש הדם מתסחיף מי שפיר שהוצא מגופה של היולדת (צילום: "בילינסון")

קריש הדם מתסחיף מי שפיר שהוצא מגופה של היולדת (צילום: "בילינסון")

צוות מערך ניתוחי לב וחזה שנאבק על חייה, ושביצע את סדרת הטיפולים מצילי החיים, כלל את ד"ר פיליפ בידרמן, מנהל טיפול נמרץ ניתוחי לב וחזה, שחיבר את היולדת למכונת האקמו (טכנולוגיה התומכת בלב ובריאות עד להתאוששותן) ופרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה, וצוותו.

בשבוע האחרון חלה התאוששות ניכרת במצבה של היולדת; היא הצליחה לראשונה לנשום בכוחות עצמה, להתיישב בכיסא ולהגיב לסביבתה

הם ניתחו את היולדת בניתוח מורכב שבו הוציאו את קריש הדם הגדול שחסם את ריאותיה. הניתוח איפשר זרימת דם תקינה בין הלב לריאות, דבר שלא התאפשר לפני כן, כתוצאה מהקריש.

בשבוע האחרון חלה התאוששות ניכרת במצבה. היא הצליחה לראשונה לנשום בכוחות עצמה, להתיישב בכיסא ולהגיב לסביבתה. בסוף השבוע אף הוצג לה סרטון עם תמונותיה של התינוקת, שאותה לא ראתה עד כה.

בדיקות פתולוגיות שנעשו לקריש שהוצא, איששו את אבחנת הרופאים כי אכן זה קריש שנוצר לאחר שמי השפיר הגיעו מהשליה של האישה אל ריאותיה.

פרופסור ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים במרכז הרפואי בילינסון מסר: "בכל שנה נפטרות בישראל בערך שתי נשים מתסחיף מי שפיר. הסיבוך הנדיר הזה סיכן את חיי היולדת. אנו גאים בכך שהצלחנו להציל את חייה, כתוצאה מפעולות מהירות של צוות בית חולים לנשים".

פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, הוסיף: "זה ככל הידוע אחד הדיווחים הראשונים בעולם והמקרה הראשון בישראל על חיי יולדת שניצלו הודות לטכנולוגיית האקמו והניתוח. מקווה שבזכות פריצת דרך זאת חיי יולדות נוספות בישראל יינצלו"

ד"ר ערן הלפרן, מנהל "בילינסון", בירך את אנשי הצוות שנטלו חלק במבצע, ואמר: "אני גאה ביכולות היוצאות דופן והייחודיות של הצוותים תוך שימוש הטכנולוגיה המתקדמת, בשילוב עם תעוזה ונחישות שגילה צוות הרופאים כשלא היסס לבצע ניתוח לב פתוח בחולה במצב קריטי והודות לכך חייה ניצלו"

נושאים קשורים:  חדשות,  תסחיף מי שפיר,  ניתוח קיסרי,  לידה,  פרופ' דן ערבות,  ד"ר פיליפ בידרמן,  המרכז הרפואי "רבין"
תגובות

כבוד גדול לביה"ח בילינסון בכלל, ואלו שידם בדבר בפרט!

אנונימי/ת
20.08.2015, 20:17

יפה לדעת מי המרדימים , הקרדיולוגים והגינקולוגים שסייעו בידיו של דן ערבות
פותח הלבבות

כבוד למרכז הרפואי רבין

אנונימי/ת
21.08.2015, 15:30

שאפו!!!
מעורר הערכה רבה...

אנונימי/ת
10.02.2016, 22:58

ברכות. כל המציל נפש אחת כאילו היציל עולם מלא.