• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

"איכילוב": השקענו 20 מיליון שקל באופן עצמאי בקיצור תורים

לדברי מנהל "איכילוב", פרופ' רוני גמזו, "בית החולים הפסיד כסף בגלל המהלכים הללו וסיים את 2016 בגרעון - אבל לא נאפשר יותר פגיעה בחולים בגלל שיקולים כלכלים"

עמדת בדיקת דם במיון "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

המרכז הרפואי "איכילוב" בתל-אביב הודיע הבוקר (א'), כי השקיע בשנת 2016 באופן עצמאי כ-20 מיליון שקלים לשם קיצור תורים. בית החולים מסר, כי בעקבות השקעה זו, הכוללת הפעלת חלקים מבית החולים בשעות אחר הצהריים והשארת מומחים בבית החולים לטיפולים במסגרת הרפואה הציבורית, קוצרו באופן משמעותי זמני ההמתנה לכמה מהניתוחים המבוקשים ביותר.

מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופסור רוני גמזו, אמר: "הפעלת חדרי הניתוח בשעות אחה"צ נעשית באמצעות תשלום 'ססיות' לצוות הרפואי. מהלך זה מוכיח שניתן לשפר את השירות והזמינות בבתי החולים הציבוריים כולל בשעות אחה"צ על ידי הסטת התקציבים הדרושים לשם כך. 'זקנה במסדרון' איננו בגדר גזרת גורל. הוכחנו שבאמצעות לא הרבה כסף אפשר לייעל את המערכת ולתת טיפול רפואי אנושי ואיכותי. בית החולים הפסיד כסף בגלל המהלכים הללו וסיים את 2016 בגרעון - אבל לא נאפשר יותר פגיעה בחולים בגלל שיקולים כלכלים".

פרופסור גמזו, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, קרא לממשלה להגדיל את תקציב משרד הבריאות ולהזרים את הכסף הנדרש למערכת כולה "כדי לתת רפואה אנושית".

פרופ' גמזו: "הוכחנו שבאמצעות לא הרבה כסף אפשר לייעל את המערכת ולתת טיפול רפואי אנושי ואיכותי"

לפי בית החולים, התור להשתלת מפרק ירך קוצר ל-8-6 שבועות בלבד (11 חודשים ממוצע ארצי), התור לניתוח שקדים בילדים קוצר ל-3 שבועות בלבד (10 חודשים ממוצע המתנה ארצי), התור לניתוח קטרקט קוצר ל-5 שבועות (9 חודשים ממוצע המתנה ארצי), התור לניתוח בקע קוצר ל-6 שבועות בלבד (6 חודשים ממוצע המתנה ארצי). "כעת מדובר בזמינות לניתוחים הקצרה ביותר בישראל, בהשוואה לממוצע ההמתנה הארצי", נאמר בהודעת בית החולים.

כמו כן, מסר בית החולים כי קוצרה משמעותית ההמתנה לכל הניתוחים באורולוגיה (מ-8 שבועות ל-4 שבועות) ניתוחים בנוירוכירורגיה (2-4 שבועות המתנה), ניתוחי כיס מרה (מ-7 שבועות לשבועיים) וניתוח לתיקון רצפת האגן ודליפת שתן (מ-12 שבועות ל-4 שבועות בלבד).

בית החולים מסר, כי בחטיבה האורתופדית בוצע "מהלך דרמטי" של קיצור תורים: ההמתנה לניתוחי כתף קוצרה מ-24 שבועות ל-8-6 שבועות בלבד; ההמתנה לניתוחי כף יד קוצרה מ-24-20 שבועות ל-12-4 שבועות; ההמתנה לניתוחי ארתרוסקופיות ברך קוצרה מ-12-8 שבועות ל-4 שבועות; ההמתנה לניתוחי כף רגל קוצרה מ-24 שבועות ל-8 שבועות; ההמתנה לארתרוסקופיות מפרק הירך קוצרה ל-6 שבועות מיום הביקור במרפאה.

עוד הודיע "איכילוב", כי צומצמה תופעת המיטות במסדרונות המחלקות הפנימיות. "יש ירידה של כ-50% במספר מיטות של חולים השוהים במסדרון בפנימית. מדובר במהלך משולב בעקבות הנהגת תהליך שיטתי שכלל שחרור חולים עד השעה 11:00 בבוקר, מתן עדיפות בבדיקות לחולים במחלקות פנימיות כדי לזרז את הטיפול בהם, השהייה במיון עד לסיום הבירור ושחרור מבלי צורך לאשפז במחלקה פנימית, פתיחת מחלקת פנימית חורף, מתקציב בית החולים וגיבוש תכנית עם קופות החולים להמשך הטיפול בקהילה", נמסר. מהלך זה בעלה לבית החולים בשנת 2016 למעלה מ-2 מיליון שקלים.

"איכילוב" גם הודיע, כי קוצר משך הטיפול בחדר המיון, לאתר שנפתחה עמדה של אחות ממיינת כבר בכניסה למיון. בכך מתאפשר למטופל להתקבל אצל איש צוות רפואי עד כ-20 דקות בלבד מכניסתו לבית החולים. גם הופעלה עמדת בדיקות דם, שמקצרת את זמני קבלת תוצאות המעבדה. כמו כן הורחב המיון הפנימי ונוספו 16 מיטות.

"חדר המיון של בית החולים איכילוב הוא השני בישראל במספר קבלות חולים בארץ והראשון מבין מרכזי העל עם משך הטיפול הקצר ביותר – 2.9 שעות – כשעה פחות מהממוצע הארצי (3.79) לפי סקר של משרד הבריאות", נמסר.

נושאים קשורים:  חדשות,  קיצור תורים,  המתנה לניתוח,  מודל "פול-טיימר",  ייעול,  הנדסת אנוש,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות